Communications des Enseignants-chercheurs de l’ENSB

Année 2015

MEDJEKAL S.,GHADBANE M., BENDERRADJI L. & BOUSSEBOUA H., (2015). Livestock and Climate Change : Mitigation Strategies To Reduce Methane Production. Xème Congrès International QPE-TVR, 10-12 Avril 2015, MAHDIA (TUNISIE).

www.agendas.ovh/.../xeme-congres-international-qpe-tvr-2015

RIRA M., CHENTLI A., & BOUSSEBOUA H. Evaluation of the ruminal antimethanogenic activity  of some plants secondary metabolites, by the in vitro approach. TRMEES14 International Conference : Technologies and Materials for Renewable Energy, Environnement and Sustainability. April 17-21 2015, BEIRUT (LEBANON).

HARZALLAH B., BOUSSEBOUA H. & JOUANNEAU Y. Dominant bactéria involved in alkyls phenols degradation of oil-contaminated wastewaters. BioMicroWorld 2015 VI International conference on Environmental, Industrial and Applied Microbiology. October 28-30 2015, BARCELONA (SPAIN).

www.biomicroworld2015.org/

BOUSSEBOUA H. Archéa et changement climatique : Impact du méthane produit par le microbiote des ruminants et stratégies actuelles de contrôle de ses émissions atmosphériques. Journées Internationales de Biotechnologie 2015 (JIB 2015). 20-24 Décembre 2015, DJERBA (TUNISIE).

www.atbiotech.org/

MEDJEKAL S.BOUSSEBOUA H. Effet of season of harvest on chemical composition and méthane production of calobota saharae in M'Sila/North-central Algeria. Journée mondiale des zones humides . 02 Février 2015 , Université MOHAMED BOUDIAF M'SILA (ALGERIE).

MEDJEKAL S.,GHADBANE M.BOUSSEBOUA H. Influence of seasonal variation on chemical composition and methane production of calobota saharae in M'sila, north -central Algeria.Premier Séminaire International Sur:Systèmes de Production en zones Sem-iarides,Diversité Agronomoque et Systèmes de Cultures.4-5 Novembre 2015,Université Mohamed Boudiaf / M'SILA (ALGERIE).

B.HARZALLAH , H.BOUSSEBOUA  & Y.JOUANNEAU .Dominant bactéria involved in alkylsphenols degradation in oil-contaminated wastewaters.Journée Scientifique de L'iRTSV,10 Novembre 2015,Grenoble (FRANCE).

MEDJEKAL S.,GHADBANE M. & BOUSSEBOUA H., (2015). Effects of selected medicinal Plants on ruminal fermentation, fibre digestion and methane production in vitro.The 1st International Conference Microbial Ecology : An important challenge for future. December 12-14 2015, SETIF (ALGERIE).