Communications des Enseignants-chercheurs de l’ENSB

Année 2015

MEDJEKAL S.,GHADBANE M., BENDERRADJI L. & BOUSSEBOUA H., (2015). Livestock and Climate Change : Mitigation Strategies To Reduce Methane Production. Xème Congrès International QPE-TVR, 10-12 Avril 2015, MAHDIA (TUNISIE).

www.agendas.ovh/.../xeme-congres-international-qpe-tvr-2015

RIRA M., CHENTLI A., & BOUSSEBOUA H. Evaluation of the ruminal antimethanogenic activity  of some plants secondary metabolites, by the in vitro approach. TRMEES14 International Conference : Technologies and Materials for Renewable Energy, Environnement and Sustainability. April 17-21 2015, BEIRUT (LEBANON).

- CHENTLI A., GILLMANN L., BOUAZZA L. & BOUSSEBOUA H. Effect of tanniferous plant on rumen microbial methanogenesis of cattle. 26ème Forum International de l’Association Tunisienne des Sciences Biologiques (ATSB), 23-26 Mars 2015, MONASTIR (TUNISIE).

www.atsb-bio.org/congres/Affiche%20Forum%20ATSB%202015.pdf

- ZITOUNI H., ARHAB R., BOUDRY C., BOUSSEBOUA H. & BECKERS Y. Usage de la PCR quantitative en temps réel après fermentation in vitro pour l’étude de l’effet d’un substrat non conventionnel sur trois bactéries cellulolytiques du rumen. 26ème Forum International de l’Association Tunisienne des Sciences Biologiques (ATSB), 23-26 Mars 2015, MONASTIR (TUNISIE).

www.atsb-bio.org/congres/Affiche%20Forum%20ATSB%202015.pdf

HARZALLAH B., BOUSSEBOUA H. & JOUANNEAU Y. Dominant bactéria involved in alkyls phenols degradation of oil-contaminated wastewaters. BioMicroWorld 2015 VI International conference on Environmental, Industrial and Applied Microbiology. October 28-30 2015, BARCELONA (SPAIN).

www.biomicroworld2015.org/

BOUSSEBOUA H. Archéa et changement climatique : Impact du méthane produit par le microbiote des ruminants et stratégies actuelles de contrôle de ses émissions atmosphériques. Journées Internationales de Biotechnologie 2015 (JIB 2015). 20-24 Décembre 2015, DJERBA (TUNISIE).

www.atbiotech.org/

MEDJEKAL S.BOUSSEBOUA H. Effet of season of harvest on chemical composition and méthane production of calobota saharae in M'Sila/North-central Algeria. Journée mondiale des zones humides . 02 Février 2015 , Université MOHAMED BOUDIAF M'SILA (ALGERIE).

MEDJEKAL S.,GHADBANE M.BOUSSEBOUA H. Influence of seasonal variation on chemical composition and methane production of calobota saharae in M'sila, north -central Algeria.Premier Séminaire International Sur:Systèmes de Production en zones Sem-iarides,Diversité Agronomoque et Systèmes de Cultures.4-5 Novembre 2015,Université Mohamed Boudiaf / M'SILA (ALGERIE).

B.HARZALLAH , H.BOUSSEBOUA  & Y.JOUANNEAU .Dominant bactéria involved in alkylsphenols degradation in oil-contaminated wastewaters.Journée Scientifique de L'iRTSV,10 Novembre 2015,Grenoble (FRANCE).

big.cea.fr/drf/big/Documents/Animation-scientifique/programme_PEX(56).PDF

MEDJEKAL S.,GHADBANE M. & BOUSSEBOUA H., (2015). Effects of selected medicinal Plants on ruminal fermentation, fibre digestion and methane production in vitro.The 1st International Conference Microbial Ecology : An important challenge for future. December 12-14 2015, SETIF (ALGERIE).